De Leo Taxil fraude

De vrijmetselarij probeert alle banden tussen zichzelf en de Luciferiaanse leer te ontkrachten met behulp van de bekentenis van Leo Taxil.

Zonder twijfel is het een poging van de vrijmetselarij uit de vorige eeuw om de verlegenheid te verwerken die de vrijmetselarij ondervond toen de brief van generaal Albert Pike met instructies aan de 23 hoogste raden van de wereld in openbare handen viel.

Dit zijn de details achter Albert Pike’s brief aan de hiërarchie van de wereldvrijmetselarij, en de brief zelf…

Pike had vijftig jaar nodig om zijn Luciferiaanse Rite te ontwikkelen en geleidelijk te introduceren bij een selecte groep binnen de 33e graad Hoge Raad in Charleston. Hij bekeerde ook de Vrijmetselaars hiërarchie in Londen, Berlijn en Rome. Tijdens de tweede helft van zijn werk begonnen Franse atheïsten echter het spiritisme en de symboliek binnen de Franse Loges aan te vallen. In 1877 verklaarde de Franse vrijmetselarij openlijk wat zij sinds 1840 heimelijk had geleerd – dat er geen god is dan de mensheid. De Engelse Vrijmetselarij, die een geloof in godheid eist, verbrak onmiddellijk de band met de Franse Grand Orient. Pike, als soevereine Pontiff van de Universele Vrijmetselarij, wilde de breuk dichten door zijn Luciferiaanse Leer te presenteren op de conventie van de Hoge Raad op 14 juli 1889 in Parijs, Frankrijk. Omdat hij vanwege zijn slechte gezondheid niet kon reizen, zette hij de doctrine uiteen in een brief die op de conventie werd voorgelezen. De brief werd daarna door A.C. De La Rive gepubliceerd in LaFemme et t’Enfant dans la Franc-Maconnerie Universelle. The Freemason, een vrijmetselaarstijdschrift in Engeland, vermeldde de voorlezing van de brief in zijn uitgave van 19 januari 1935. Graaf de Poncins citeert delen van de brief in Vrijmetselarij en het Vaticaan. Het meest uitgebreide citaat komt echter van Edith Miller in Occult Theocrasy. Hier volgt Albert Pike’s concept uit 1889 over hoe Lucifer moet worden voorgesteld aan hooggeplaatste vrijmetselaars, terwijl hij de ingewijden van de lagere graden en het grote publiek onwetend houdt:

Wat wij tegen de menigte moeten zeggen is – Wij aanbidden een God, maar het is de God die men aanbidt zonder bijgeloof.

Aan u, Soevereine Groot Inspecteurs Generaal [van de 33e graad], zeggen wijrc=”https://www.freedom-ministrieshe Broeders van de 32e, 31e en 30e graad – De vrijmetselaarsgodsdienst moet door ons allen, ingewijden van de hoge graden, in de zuiverheid van de Luciferiaanse leer worden gehandhaafd.

Als Lucifer niet God was, zou Adonay, de God van de christenen, wiens daden zijn wreedheid, perfideheid en haat tegen de mens, barbaarsheid en afkeer van de wetenschap bewijzen, hem dan door Adonay en zijn priesters belasteren?

Ja, Lucifer is God, en helaas is Adonay ook God. Want zonder schaduw, geen schoonheid zonder lelijkheid, geen wit zonder zwart, want het absolute kan alleen bestaan als twee Goden: de duisternis is noodzakelijk voor het licht om te dienen als zijn folie, zoals de sokkel noodzakelijk is voor het standbeeld, en de rem voor de locomotief.

In de analoge en universele dynamiek kan men alleen leunen op datgene wat weerstand biedt. Zo wordt het universum in evenwicht gehouden door twee krachten die het evenwicht handhaven, de aantrekkingskracht en de afstotingskracht. Deze twee krachten bestaan in de fysica, de filosofie en de religie. En de wetenschappelijke realiteit van het goddelijk dualisme wordt aangetoond door de verschijnselen van polariteit en door de universele wet van sympathieën en antipathieën. Daarom hebben de intelligente discipelen van Zoroaster, evenals, na hen, de Gnostici, de Manicheeërs en de Tempeliers, als enige logische metafysische opvatting het systeem van de eeuwig strijdende goddelijke principes toegelaten, en kan men niet geloven dat de ene in kracht onderdoet voor de andere.

De leer van het Satanisme is dus een ketterij; en de ware en zuivere filosofische godsdienst is het geloof in Lucifer, de gelijke van Adonay; maar Lucifer, God van het Licht en God van het Goede, strijdt voor de mensheid tegen Adonay, de God van de Duisternis en het Kwaad.

Pagina’s 39/40 “Scarlett en het Beest”, deel 2, John Daniel

Twintig jaar later kondigde een man genaamd Gabriel Jogand-Pags, beter bekend als Leo Taxil, op een psrc=”https://www.freedom-ministries plotseling aan dat hij een enorme uitgebreide grap had bedacht die iedereen voor de gek had gehouden en dat nu, als gevolg van zijn bekentenis, bovenstaande brief kon worden genegeerd.

Het verslag van de bekentenis beslaat meer dan 13.000 woorden.

Het is opgenomen in volledige conversatiestijl dus het is duidelijk geen persbericht. Bijvoorbeeld…

Een kerkganger: “Wat u nu doet is afschuwelijk, meneer.”
Een andere luisteraar: “Voor uw straf zal een priester nooit uw biecht ontvangen. U bent een uiterste schelm!” (Tumult)
Een andere toehoorder: “Alle priesters in deze zaal moeten onmiddellijk vertrekken!” Abbott Garnier: “Nee, we moeten de schurk aanhoren tot het einde!” (Sommige mensen in het publiek staan op en vertrekken)
M. L. Taxil: “Of jullie nu vertrekken of niet, maakt niet uit. Ik ga verder….”
Vandaag de dag – meer dan een eeuw later – zou dit een serieuze onderneming zijn voor elke journalist met de meest geavanceerde typapparatuur. Ga in gedachten terug naar de beschikbare schrijfmiddelen in 1897 en probeer je dan voor te stellen dat deze 13.000+ woorden in hun volledige spontaniteit van moment tot moment worden opgenomen. Spreek de korte voorbeeldpassage hierboven hardop uit in de haastige boze toon die wordt geïmpliceerd en vraag iemand om het gesprek op te schrijven (of zelfs te typen). U zult snel zien wat elke rechtbank zou zien. Dat het bovenstaande een zorgvuldig opgezet stukje bedrog is.
 
Zelfs de manier waarop het is opgenomen voor publieke consumptie is zoals een amateur toneelschrijver zou schrijven. Bijvoorbeeld…
 
Een stem. “Dat was een geslaagde grap!”
Een andere luisteraar. “Deze vrijmetselaars waren je handlangers!”
M. L. Taxil “Reken maar!…
Slechts één groep mensen zou profiteren van zo’n zorgvuldig bedrog. De vrijmetselarij.
 
Ondanks alle overduidelijke onzin – zoals Albert Pike die elke vrijdag om 15.00 uur de duivel ontmoet op het hoofdkwartier van de vrijmetselaars – had het als enige doel, de vastberaden bedoeling, om Albert Pike’s instructies aan de 23 hoogste raden van de wereld te ontkrachten.
 
Als de brief van Pike in kwestie de ENIGE verwijzing was van Pike of andere vrijmetselaarsleiders naar de Luciferiaanse leer, dan is de truc misschien geslaagd.
 
De waarheid is dat de brief zelf authentiek is wanneer hij wordt afgezet tegen de bekende overtuigingen en geschriften van Pike en de overtuigingen en geschriften van zijn hooggeplaatste collega’s.
 
Drieëndertigste graad Vrijmetselaar Albert Pike (1809-1891), de man die voorbestemd was om de Luciferiaanse leer te ontwikkelen voor de Vrijmetselaars hiërarchie, kon niet accepteren dat Lucifer en Satan dezelfde persoonlijkheid waren. Terwijl hij zijn overtuigingen onderwees aan een selecte groep in de Hoge Raad, werd Pike de machtigste vrijmetselaar ter wereld.
 
Hoewel hij tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog een obscure generaal was in het Geconfedereerde Leger, was hij nauwelijks onopvallend in de Vrijmetselarij. Van 1859 tot zijn dood in 1891 bekleedde Pike tegelijkertijd de functies van Grootmeester van het Centraal Directorium in Washington, D.C., Grootcommandant van de Hoge Raad in Charleston, S.C., en Soeverein Paus van de Universele Vrijmetselarij Vrijmetselarij. Hij was erelid van bijna elke Hoge Raad in de Albert Pike wereld en ontving persoonlijk 130 vrijmetselaarsgraden.
 
Pike was ook een van de fysiek en moreel meest weerzinwekkende personen in de Amerikaanse geschiedenis. Hij woog ruim driehonderd pond en zijn seksuele neiging was om naakt op een fallische troon in het bos te zitten, vergezeld van een bende prostituees. Naar deze orgieën bracht hij een of meer wagonladingen voedsel en drank mee, waarvan hij het grootste deel gedurende twee dagen verorberde tot hij in een roes raakte.
 
In zijn geadopteerde staat Arkansas stond Pike bekend als een beoefenaar van het satanisme. Portretten in zijn latere jaren tonen hem met een symbool van de Baphomet om zijn nek. Pike geloofde echter niet dat de Baphomet Satan was. In Morals and Dogma legt hij uit dat dit symbool verkeerd werd begrepen door hen die geen adepten waren”; dat het “eeuwen tevoren was uitgevonden om te verbergen wat te gevaarlijk was om te verkondigen”.
 
Pike, een begaafde polyglot die zestien oude talen beheerste, ontdekte dat de Baphomet oorspronkelijk een symbool was van Lucifer, de hermafrodiete god van de heidenen. Hij vond in het heidendom geen tegenstander die bekend stond als Satan. Satan werd alleen genoemd in de Bijbel, en was volgens Pike een verzinsel van de christenen. “Dus,” schrijft Pike, “de leer van Satanisme is een ketterij; en de ware en zuivere filosofische religie is het geloof in Lucifer ….”
 
In 1843, terwijl Pike zijn Luciferiaanse doctrine voor de Vrijmetselarij ontwikkelde, probeerden twee andere Vrijmetselaars de innerlijke heiligdommen van de Broederschap binnen te dringen met de leer van het Satanisme. Henry Wadsworth Longfellow (1807-1882), de beroemde Amerikaanse dichter, en Moses Holbrook (overleden in 1844), de Soevereine Grootcommandant van de Hoge Raad in Charleston, S.C., hadden beiden de occulte wetenschappen grondig bestudeerd. Hoewel zij graag met Pike de mysteries van de Cabala bespraken, waren deze twee satanisten niet in staat generaal Pike te bekeren tot de kabbalistische visie op Satan, die twee basisleerstellingen leert: (1) de tegenstander was ooit Lucifer; en (2) Satan is een macht die gebruikt kan worden voor goed of kwaad.
 
Pike beschrijft de kabbalistische visie op Satan in zijn boek Morals and Dogma, gepubliceerd in 1871 voor de Southern Jurisdiction of Scottish Rite Freemasonry:
 
De ware naam van Satan, zeggen de Kabalisten, is die van Yahveh [sic] omgekeerd; want Satan is geen zwarte god, maar de ontkenning van God. De Duivel is de personificatie van Atheïsme of Afgoderij.
 

Voor de Ingewijden is dit geen Persoon, maar een Kracht, geschapen voor het goede, maar die kan dienen voor het kwade. Het is het instrument van de Vrijheid of de Vrije Wil. Zij stellen deze Kracht, die aan het hoofd staat van de fysieke generatie, voor onder de mythologische en gehoornde vorm van de God Pan; vandaar kwam de bok van de Sabbat, broer van de Oude Slang, en de Lichtdrager of Fosfor, waarvan de dichters de valse Lucifer van de Legende hebben gemaakt.

Pike beschuldigt dichters ervan de aard en de rol van Lucifer te vervalsen door van hem Satan te maken. Longfellow geloofde bijvoorbeeld dat Satan de gevallen engel was…

De geschriften van Pike daarentegen leren dat Lucifer nooit gevallen is, dat hij het licht van de wereld is, gelijk in macht aan de Almachtige God, maar op dit moment minder transcendent. Om zijn punt te benadrukken maakt Pike in Moraal en Dogma het boek Openbaring belachelijk omdat het Lucifer de gelijkheid met God ontkent: “De Apocalyps is…de apotheose van het sublieme geloof dat alleen naar God streeft en alle praal en werken van Lucifer veracht….”.

De minachting van Pike is gericht op hen die alleen in de God van de Apocalyps geloven zonder Lucifer het gepaste respect te geven. Hij vervolgt zijn lofrede op Lucifer in de volgende zin: “Vreemde en mysterieuze naam om aan de geest van de duisternis te geven! Lucifer, de Zoon van de Morgen! Is hij het die het Licht draagt, en met zijn pracht de zwakke, zinnelijke of egoïstische zielen onverdraaglijk verblindt? Twijfel er niet aan! “

Pike geloofde in de heidense doctrine dat Lucifer de weldadige god was die de mensen wetenschap leerde. Warren Weston bevestigt in Father of Lies (jaren 1930), dat de Ouden Lucifer kenden als

Prometheus, de vriend van de mensen, die hen vuur gaf, hen alle ambachten leerde, hen de rijke ertsen en edelstenen toonde die in de aarde begraven lagen. Het is om deze ontelbare weldaden aan de mensheid dat de jaloerse geesten die beweren ware goden te zijn, zich tegen hem hebben verenigd en hem onrecht hebben aangedaan. Hij is de helderste engel die ten onrechte uit de hemel is verstoten, Lucifer, zoon van de morgen.

Pike was ook sarcastisch in zijn aanklacht tegen de vroege apostelen en kerkvaders, van wie hij beweerde dat zij de onderdrukking van de wetenschap voortzetten. Als je Pike’s aanklacht leest, zul je merken dat de “wetenschap” waarnaar hij verwijst de new age leer is, of, zoals geïllustreerd in II Kronieken 33:6 – hekserij:

De domoren die het primitieve Christendom op een dwaalspoor brachten, door geloof in plaats van wetenschap, mijmering in plaats van ervaring, het fantastische in plaats van de werkelijkheid; en de inquisiteurs die zovele eeuwen een vernietigingsoorlog tegen het Magisme [sic] hebben gevoerd, zijn erin geslaagd de oude ontdekkingen van de menselijke geest in duisternis te hullen; zodat wij nu in het duister tasten om de sleutel van de natuurverschijnselen terug te vinden.

Pagina’s 37 – 39 “Scarlett en het Beest”, deel 2, John Daniel

Albert Pike droeg een groot symbool van baphomet om zijn nek. Het staat inderdaad op veel notitieblaadjes van de 33e graad in licht gewijzigde vorm. (Zie hieronder)

symbol enlarged

Vergelijk het bahphomet X symbool van top satanist Aleister Crowley links met het symbool op veel notitiepapier van de 33e graad rechts.

symbol enlarged

Dit is de “god” die dit symbool vertegenwoordigt!

De dertigjarige vrijmetselaar Manley P. Hall versterkt de Luciferiaanse doctrine op pagina 48 van zijn boek “The Lost Keys of Freemasonry” wanneer hij zegt

Wanneer de vrijmetselaar leert dat de sleutel tot de krijger op het blok de juiste toepassing is van de dynamo van levende kracht, heeft hij het mysterie van zijn ambacht geleerd. De ziedende energieën van Lucifer zijn in zijn handen, en voordat hij verder en hoger mag gaan, moet hij bewijzen dat hij in staat is (deze) energie correct toe te passen.

Domenico Margiotta 33e graad Vrijmetselaar heeft geschreven

“Palladisme is noodzakelijkerwijs een luciferiaanse ritus. Haar religie is het manicheïstische neo-gnosticisme, dat leert dat goddelijkheid dubbel is en dat lucifer gelijk is aan Adonay, waarbij lucifer de God van Licht en Goedheid is die voor de mensheid vecht tegen Adonay, de God van duisternis en Kwaad. Albert Pike had slechts de dogma’s van de hoge rangen van alle andere vrijmetselarijen gespecificeerd en geopenbaard, want in welke rite ook, de grote architect van het universum is niet de God die door de christenen wordt aanbeden.”

Fragment uit “Masonry – beyond the light” Wm.Schnoebelen voormalig 32e graad Vrijmetselaar
Beroemde heksen en satanisten hebben de “macht” achter de troon van de vrijmetselarij begrepen

Arthur Edward Waite Occult schrijver en vrijmetselaar historicus
Dr. Wynn Westcott Lid van de Societas Rosicruciana in Anglia en stichtend lid van de occulte Orde van de Golden Dawn.
S. L. MacGregor Mathers Medeoprichter van de Golden Dawn,
Aleister Crowley Meestersatanist van deze eeuw en stichter van de antichristelijke religie Thelema.
Dr. Gerard Encauss (Papus) meesterauteur, leraar van de Tarot en leider van het occulte genootschap Martinistes.
Dr. Theodore Reuss Hoofd van de O.T.O., een Duits occult/satanisch genootschap dat Crowley tot zijn hoofd maakte voor de Britse eilanden.
George Pickingill De meester-warlock (mannelijke heks) van het 19e eeuwse Engeland, leider van de “Pickingill covens.”
Annie Besant Leider van de occulte Theosophical Society en mede vrijmetselaar hiërarch. (Ja, er zijn vrouwelijke vrijmetselaars!)
Alice Bailey Oprichtster van de New Age organisatie, Lucis (voorheen Lucifer) Trust.
Bisschop C. W. Leadbetter Theosoof, mentor van de mislukte New Age “Christus”, Krishnamurti, en prelaat in de occulte Liberale Katholieke Kerk. Manly P. Hall Rozenkruisers adept, auteur, oprichter van de Philosophical Research Society.
Gerald B. Gardner, stichter van de moderne Wiccan (witte hekserij) revival.
Alex Sanders Zelfbenoemde “Koning der Heksen” in Londen en een van Wicca’s meest invloedrijke leiders na Gardner.
Fragment uit “Masonry -beyond the light” door Wm.Schnoebelen. (een voormalig 32ste graad Vrijmetselaar)